Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 6 mars 2015

Nu är det klart!

Av Åke Johnson - 6 mars 2015 11:21

Vi har under flera år funderat över hur det vore att kryssa i Medelhavet. Besöka intressanta platser på dagarna och resa på natten till nys destinationer. Vi provade på konceptet förra sommaren med Birka Cruises på Östersjön. Jättetrevlig resa. En del av våra vänner är helfrälsta med allt som har med kryssningar att göra. Ett av paren gör minst två kryssningar om året. Efter förra sommarens Östersjökryssning fick vi nog också mersmak.


Vi bestämde oss för att i vår ska det bli av. Vi kollade runt bland olika rederier och researrangörer och fann den här med MSC Preziosa. Avresa från Civitavecchia utanför Rom.

 

Första hamnen blir Palermo på Sicilien. Sen blir det en rundtur på Medelhavet. Vi flyger från Köpenhamn till Rom där en representant från rederiet tar emot oss för färd till båten. Å vilken båt!!! Rederiets flaggskepp ska det vara. Vi ska ha en hytt med balkong på elfte våningen.

 

Nu vill det till att jag blir helt återställd efter min flunsa som fortfarande sitter i. Men det är en månad kvar innan avfärd och det vore väl attan om bacillen skulle vara kvar så länge.

Vi har haft några fina dagar här med sol och fint vårväder. I dag är det sämre med regn men mer sol väntas i helgen, vilket mottages med tacksamhet.  


    


 
 
Ingen bild

Tojan

7 mars 2015 10:49

Det var som tusan :)

 
Sanna

Sanna

13 mars 2015 09:56

Åh vilken rutt och vad mycket ni säkert kommer att få se och uppleva. Detta är ju en dröm helt klart som vi många går och bär inom oss men sedan blir det aldrig av. Du gör helt rätt och man ska passa på medan man kan och klart att bacceluskerna är borta då...det måste de bara så var lite aggressiv så ska du se att de blir rädda för dig.
Får man fråga vad kalaset går på för en person?

Krya på dig nu ännu mer och skaffa dig krafter med sköna promenader och ta det för övrigt lugnt!
Helgkram/S

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Oldmolly

Oldmolly

13 mars 2015 19:27

Det blir säkert trevligt. Min dotter (en av dem) ska åka i september med familjen. Om jag skulle åka skulle jag nog gå upp ett par kilo på en vecka av all mat och brist på motion ;-)

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

14 mars 2015 08:32

Det var ju billigt tycker både jag och min man. Du glömde skriva hur länge ni skulle vara borta men tippar på 14 dagar?

Till Oldmolly!
Jag har bara en yta på ca 10 meter som jag springer fram och tillbaka på och skulle tippa båten är lite längre!!! :) *fniss*

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

14 mars 2015 18:10

Okej då vet jag och skoj att både få höra före och efter ni varit där om upplevelserna! Ladda kameran pågen!!! :)

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards