Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Åke Johnson - 18 februari 2014 11:02

Först, jag vet inte hela sanningen, men min kommentar gäller det jag läste på SVT nyheter.


En kommunpolitiker (M) i Vallentuna utanför Stockholm hade skrivit på Twitter om invandringen. Han lär ha skrivit att han inte är emot invandring att han heller inte är rasist. Men han skrev ”att han inte var intresserad av att försörja dom”.

Följden blev, enl. nyhetsrapporteringen, att partiet (M) lokalt vill utesluta honom ur partiet och att det gått så långt upp som till Moderaterna på riksnivå.


Om det nu är så, att detta uttalande, från enskild medlem för med sig denna åtgärd så menar i alla fall jag att detta är som en varböld som håller på att spricka inte bara i Vallentuna utan i hela landet.


Att frågan är infekterad, det har jag skrivit om tidigare flera gånger. Det verkar som om man har en åsikt om invandringen så är man rasist och tydligen inte passar in i något parti utom i Sverigedemokraterna. Men, ska det verkligen vara på det viset?


Jag ska faktiskt lyfta frågan i mitt eget parti (S) lokalt, ytterligare en gång. Vi får se hur det kommer att gå. Det vore väl ändå märkligt om man skulle klassas som rasist om man har en åsikt om invandringen.


  



Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards