Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 15 januari 2014

Av Åke Johnson - 15 januari 2014 10:46

Det här året, det är då det ska hända! Valåret 2014 menar jag då förstås.

Flera val ska genomföras och mitt parti har vind i seglen. Dock ingen hård vind som många sossar kanske väntat sig.

Jag tycker att Stefan Löfven har rätt kurs. Gå till val på ”egen” politik och efter valet se hur rösterna faller.

Att samarbeta över blockgränserna tror jag är en rätt väg att gå. Även om de borgerliga i dag avvisar inviten.

Att förlita sig på Miljöpartiet enbart, vore enligt mitt förmenande en katastrof. Då upplever jag att det skulle bli lättare med Vänsterpartiet. Om parterna nu kan kompromissa.

En given samarbetspartner skulle kunna vara Folkpartiet. Men då får dom nog spotta upp sig lite i opinionen.

Det finns ett spöke också detta val, ett spöke som blir större och större med åren. Det gäller att försöka att hålla spöket utanför besluten som ska tas. Vi får se i September hur det går.


För övrigt fortsätter mildvädret. Snön som kom för någon dag sedan är ett minne blott.


  



Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards