Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Naturligt efter det som hänt.

Av Åke Johnson - 11 november 2013 10:55

Veckan som gått har varit lite tom och märklig. Naturligt efter det som hänt.

Hampus ser ut att greppa situationen, vilket känns bra. Men tomheten efter Hugo finns där hela tiden.

De flesta människor förstår men de finns också dom som uttrycker sig som ”det är ju bara en hund”.

Dom vet inte vad de pratar om. Man kan bli förbannad och nedstämd för mindre. Men det kan ju naturligtvis vara så att har man inte haft varken hund eller katt så förstår man inte. Nog om detta.


Så blev jag formellt invald i kyrkofullmäktige i veckan. Några nya ansikten blev det gentemot förra mandatperioden. Det känns positivt då nya människor engagerar sig.

Årets kyrkoval var ju lite annorlunda än tidigare. Mitt parti, socialdemokraterna ställde upp som vanligt, medan borgarna samlades med en lista, Borgerligt alternativ, dock gick Centern fram med egen lista.

Nu vet jag vad jag har att göra de närmaste fyra åren för kyrkan. Men fullmäktige i kyrkan är inte så betungande som det kanske låter. Men lite arbete blir det trotts allt.


Arbetet startar upp så smått för nästa års val. Det stora avgörande valet för oss Svenska medborgare.


I morgon blir det utbildning för pågen och några till, dag två, på kursplanen. Jag säger då det, livet är en lång skola bara man vill.

    

 
 
Sanna

Sanna

11 november 2013 20:40

Vet precis vad du pratar om när det gäller saknaden efter djur och folk som inte har egna djur kan aldrig förstå. Så är det bara.

Oj vad du hoppar på olika jobb men det kanske är bra att hålla sig sysselsatt. Bara man tycker det är skoj man håller på med så är det ju okej tycker jag.
Grattis och lycka till också!
:)

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 november 2013 22:37

Jag hoppas att alla vovvar behandlas som riktiga & högt älskade familje medlemmar♥ även om jag vet att så är inte alltid fallet :(
Förstår er sorg♥ förstår mer än väl...

Kramarom er♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ms. T

Ms. T

18 november 2013 11:51

Har aldrig haft hund, däremot katt i högst 6 månader vid två tillfällen. Saknar ingen av dem IDAG, men även om det är något helt annat att min pappa gick bort i våras, skulle jag ändå aldrig säga "Men det är ju bara en hund" eller liknande. En kvinna (80, tror jag) som bor mitt emot mamma i ett hus, miste sin tik (jämthund, tror jag) helt nyligen. Hunden skällde ofta men detta kan jag verkligen sakna nu, att det blev så tyst! Hon hade bl.a diabetes.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards