Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Åke Johnson - 26 juli 2013 22:45

Nu är jag hemma igen efter en natt på Ystads Lasarett. Så här blev det.

Besök hos min husläkare, han gav en remiss till sjukhuset. På akuten tog det inte mer än 20 minuter fören jag fick prata med en läkare. Förklarade med egna ord hur jag kände mig, resten stod nog på remissen. Provtagningar, provtagningar och åter provtagningar, därefter röntgen av hela buken.


Värdena av provtagningarna gav vid handen att organ som njurar och lever och gud vet vad var nedkörda. Symptom, uttorkning. Tror sjutton det när jag inte fått behålla varken föda eller vätska på fem dagar. Nåväl. På med dropp, det blev fyra liter sammanlagt.

-Du får vara kvar här på avdelningen över natten så vi ser om värdena sjunker, sa den mycket vänliga kvinnliga läkaren.

Jag tackade och tog emot erbjudandet och efter hand kom svaret på röntgen. Inga synliga problem. Ett glädjande besked, men andra ord.


En bacill, en inflammation av tarmen gjorde att det blev så här, från ena dagen till den andra, utan minsta förvarning. Nu blir det sju dagar med Antibiotika och lättare föda.

Jag har redan minskat 3,5 kg på dessa tre dagar. Viktminskningen gör sannerligen ingen ting, men jag vill inte att det ska göra så ont när man går ned i vikt    .


Heder åt Ystad sjukhus, vi kan vara glada över att vi har ett så fint och bra sjukhus här i vår trakt.


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards