Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Åke Johnson - 17 april 2013 09:11

Vad var det jag sa !


För eller emot att Omar Mustafa lämnade sina uppdrag för Socialdemokraterna. Självklart blir det en diskussion.

Jag anser att valberedningen gjort ett stort fel som nominerade honom. Valberedningen gjorde inte sitt jobb på ett rätt sätt. Man kan önska mer av en valberedning på åtminstone på den nivån. 

Detaljerna har jag ingen aning om, men kan ställa mig frågan att han över huvud taget godkände nomineringen då han borde vetat om partiets värdegrund. Man kan inte vara för en sak ena dagen och emot den andra.


Självklart kommer tankarna till frågan om rasism när man tänker på det här och liknande händelser. Jag såg Agenda från i Söndags och lyssnade på Stina Dabrowski. Klok kvinna med kloka åsikter.

Hon liksom jag menar att sådana här frågor måste upp till diskussion och inte bara betraktas som rasism och sopas under mattan. Makthavarna verkar onekligen rädda för frågan och undviker den totalt.


För Omar Mustafas del så har han kunnat sagt, jag lämnar alla mina uppdrag med muslimska förtecken och ägnar mig åt socialdemokratin. Hans tro, hans religion, har han i alla fall.


För övrigt så smäller det till i naturen liksom det gjorde i Boston. Föredrar naturligtvis smällen i naturen, nu när varma vindar råder och solen skiner.

Det i Boston är för djävligt helt enkelt. Undrar vem som ligger bakom ett sådant infantilt vansinne?    


    

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards