Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Åke Johnson - 22 mars 2013 09:39

Hörde jag rätt? Sa dom 1898, kan det vara möjligt?

Informationen var att så mycket snö i Mars månad har det inte varit sedan 1898 på Österlen. Jaha och det rekordet ska slås 2013, varför då?

Det snöar fortfarande, dock med mindre intensitet och hör och häpna, solen visar sig nu också. Kanske, kanske att det håller på att vända. Jag får göra som grodan, leva på hoppet.


Det stående samtalsämnet när jag möter folk på hundpromenaderna är snön. Jag träffar inte på någon som jublar över snön. Jo kanske hundarna som jag träffar. Dom gillar det här vita som de kan borra ned sig i och sniffa, vad dom nu sniffar efter. Jo, möjligen kan de vara var de ska markera sitt kiss eller möjligen det andra. Proceduren försvåras av snön. Att dom inte vant sig, vi har haft vinter länge nu!


Frun barnvaktar 66 mil ifrån mig å jag måste fundera över vad jag ska ha till middagsmat de här dagarna över veckoslutet. Får väl skotta fram bilen och ta mig till affären.

Jag gillar att brassa käk. Det har faktiskt aldrig varit något problem för mig. Å nu är det ganska enkelt då jag bara äter en gång om dagen. Jo tack, bantningen eller varför inte neddragningen av föda går faktiskt riktigt bra. Jag är snart i mål. Alltså, 10 kg lättare.


    

  **   **

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards