Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Åke Johnson - 17 februari 2013 09:23

I går var jag på årsmöte för Ystad släktforsknings och byagårdsförening. Mötet var i Sjöbo det här året.

Ett tjugotal medlemmar av tvåhundratio kom till mötet. En del nyval blev det och mötet avslutades med ett kåseri över bystämmornas betydelse från då till nu. Sedan bjöds det på kaffe och härlig tårta med grovdoppa före för den som önskade.

Deltagarna var i ålder mellan PRO och döden, för att vitsa till det lite. Ändå vet jag att föreningen har något yngre deltagare än så.

Jag tillhör den skara medlemmar som inte aktivt har engagerat mig i föreningen men tycker att årsmötet ska besökas och visa de som jobbat för föreningen sin uppskattning.


Jag kan dock konstatera att det blir allt mindre aktivitet från medlemmar i olika föreningar oavsett vad föreningen sysslar med. Man kan inte vara med i allt naturligtvis, men, det har i dagens samhälle inte blivit lika viktigt att engagera sig i en förening.. I vårt Internet samhälle så kanske föreningen inte är lika viktig som förr. Om vi inte går till mötet för att träffa likasinnade. Men de flesta har nog blivit individualister och det jäkt som vårt samhälle skapat så är nog svaret så enkelt, man orkar inte. Min åsikt kan jag förmedla via blogg och Facebook å då kan jag bara sitta framför datorn i lugn och ro i stugvärmen på min stjärt.

  


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards