Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Åke Johnson - 30 januari 2013 10:50

Vad gjorde människorna innan varken TV,n eller datorerna fanns ?

Vi som var med, vet ju. Men dagens yngre som inte var med vet inte. Bryr sig då yngre människor om hur det var förr? Mitt spontana svar är, knappast.

Hur tidigare generationer hade det i sin vardag, är det något som dagens ungdomar är intresserade av? Jag är tveksam.

Jag följde TV programmet ”Historieätarna”. Eftersom jag träffar en hel del yngre människor i min vardag så frågade jag dom om de sett programmet. Svaret blev, nej. SVT utbud verkar över huvud taget inte intressera och dom som jag pratade med så är historia inget som lockar.

Det kanske är så att historia, som t ex. släktforskning eller vetskapen om hur det såg ut för tidigare generationer kommer senare i livet när man själv har passerat 50.


Det jag ibland kan reta mig på är det ointresse från yngre med det som gäller gårdagen. Men de växer väl upp de också. Jag menar att man måste veta hur det var, för att skapa en framtid.


Nu varnas det om storm här i morgon med en klass 2 varning, hugaligen.


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards