Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Åke Johnson - 14 januari 2013 10:56

Jag tittade på den nya TV serien i går kväll, ”En pilgrims död”. Det är sällan som jag läst så många lovord om en serie på TV som just den här. Men jag måste nog hålla med. Jag ser redan fram emot nästa Söndag.


Annars är det ganska lugnt just nu. Inte så värst mycket som händer. Allt är i dvala. Men snart så kör allt igång igen. Politiken, kursledare, husbilen, vårbruket i trädgården ja då kommer allt nästa på en gång.

Nu i Februari startar en kurs och i slutet av Mars avlöses den av nästa. Uppdragen inom politiken varvas där emellan. Det gäller att hålla igång så man inte blir försoffad. Men det är ingen risk för min del. Har man vovvar också som ska rastas och skötas om så är risken minimal att soffan blir utsliten.

Men den här årstiden är egentligen för lång. För all del, flytten till Skåne för 7 år sedan har gjort att den blivit lite kortare, men än då. Konstigt att jag inte lärt mig att gilla vintern. Å snö ska det bli i dag också.


  


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards