Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Luften är verkligen mjölkig och rå.

Av Åke Johnson - 21 november 2012 10:47

Nu har vi en period med gråväder och mycket dimma. Luften är verkligen mjölkig och rå. Men, plusgrader som uppskattas av bloggaren.


I går avslutade jag kursen i släktforskning där åtta deltagare förhoppningsvis, hade fått en ny hobby. Alla verkade nöjda och tyckte att kursen hade varit intressant.

Släktforskning kan vara länge och när man tycker att man är klar, så kan man fördjupa sig i olika saker eller personer och det gör att man kan hålla på hur länge som helst. Nu är det ett uppehåll i kursandet till Februari månad för min del.


   

 
 
Mita

Mita

22 november 2012 16:49

Även jag röstar för + graderna!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kaffeannika

22 november 2012 22:02

Ja, snön kan jag va utan i alla fall. Men grått är också rätt trist.

 
Flanören...

Flanören...

23 november 2012 10:48

För min del vill jag hellre ha 10-15 cm. snö och lika kallt.

Min sista morbror, nu är den generationen slut på båda sidor, ska begravas på torsdag. Han hade släktforskat på mors sida och även min far hade kommit ner till 1500-talet. Finns ingen som vill ta vid. Får se om jag kommer att häcka på landsarkiven. På fars sida kompliceras det av att han har rötter i Bohuslän och då är det Köpenhamn som gäller.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards