Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Åke Johnson - 14 maj 2012 09:22

I går var en dag som jag skulle kunna kalla för förberedande arbeten inför sommaren. Trädäcket på innergården högtrycksspolade jag rejält. Tänk ändå vad lätt det går att få rent saker och ting med ett högtrycksaggregat. Jag har ett gammalt aggregat, snudd på 10/12 år gammalt, men funkar fortfarande. Stenläggningen på framsidan fick sig en rengöring också.

Nu återstår bara att olja in trädäcket när den har torkat ordentligt. Hoppas, ur den synpunkten, på solens hjälp. Det blev ju ett jättefint väder för trädgårdsarbete i går.


Den nyinköpta komposten sattes ihop och det gamla kompostgallret skrotades. Det översta lagret av trädgårdsavfall gick tillbaka i den nya komposten och övrigt planerade jag ut i rabatterna. Det blir mumma för växterna det.


Frun kom hem i Lördagskväll, rejält förkyld. Barnbarns bassiluringarna hade slagit till. Men ändå, nu är det som vanligt igen.


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards