Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

I går hade vi ett ärende till Falkenberg.

Av Åke Johnson - 15 april 2012 09:58

Vi tog det samtidigt som en utflykt med kaffekorg och mackor med oss. Att köra på västra sidan av Skåne är en fröjd, tycker jag, Fina vyer med utsikt över Danmark och sedan köra över Hallandsåsen med en betalbar utsikt när man kommer på krönet och Halland breder ut sig för ögonen.    


Hörde att vår gamla hembyggd hade snötäcke denna dag då vi hade försommar här nere. Det tackar jag för. Tänk vad 66 mil kan göra.


Vi passade på att äta lunch på Laxbutiken utanför Falkenberg. Köpte med oss några laxbakelser också till kvällens lilla supé. Vart tog min bantning vägen.

Laxbutiken som ligger utanför staden hade även tänkt på oss hundägare. De hade gjort en liten slinga där vi kunde rasta hunden. Måste betraktas som ett plus för oss hundägare.

       


Kaffekorgen med dess innehåll kom till pass på hemfärden. Vi har både fina och vackert belägna rastplatser i vårt land. Men varför måste det skräpas ned så mycket. Skräp under buskar och snar sagt överallt. På rastplatserna finns det papperskorgar!!

   


    



 
 
Sanna

Sanna

15 april 2012 13:45

Vilka vyer du har nere i Skåne pågen. Jättefina bilder alalt som du lagt ut och uppskattas. Glöm inte fota mer från ystad så jag får sukta också vid tillfälle.

Hur mår Hugopojken då?

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

15 april 2012 21:08

Härlig tur! Synd bara att det ska grisas ner på rastplatserna :(
Jag misstänker att du nästan passerade hemma hos mig... märklig tanke! Nästa gång får du stanna på en kopp - hepp! Trevlig vecka!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

16 april 2012 14:07

Kom på en enkel fråga. Köpte du någon konst själv?

Ha det bäst!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards