Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Åke Johnson - 9 april 2012 17:13

Påsken har minst sagt vare god. Både till kropp och själ. Skärtorsdagen blev utan utklädda ungar. Grannbarnen har säkert blivit för stora. Eller, kanske det inte är inne numer att vara påskkäring och knacka på dörrarna. Om detta vet jag intet, men fick höra av goda vänner på en helt annan plats att även de inte fått något besök av påskkäringar. Blev med andra ord en lugn TV kväll.

Långfredagen var vädret inte så bra och något speciellt inplanerat fanns inte.


Påskaftonen däremot skulle vi ha släktingar här på middag. Vi var allt en aning oroliga hur väglaget skulle vara då främmandet körde från Helsingborg. Men den snö som kom stannade inte kvar på marken utan smälte med det samma. En jättetrevlig eftermiddag och kväll blev det

Påskdagen var vi själva bortbjudna. Två dagar å rad med festmat, ja en få tacke.


Å så i dag, Annandag påsk, Var det frun och jag som skulle ut på den traditionella Konstrundan på Österlen.

Kameran skulle med. Den lades i bilen dagen före så jag inte skulle glömma den.

Vi var inne på ganska många ställen, några nya för oss men även de gamla ställena som vi brukar besöka. Ett nytt ställe som vi besökte var en som tillverkade trädgårdskonst av cement. Det besöket ångrades inte.

På alla ställena frågade jag hur påsken hade varit, ifall vädret hade avskräckt människorna. Men alla verkade nöjda, som de sa i alla fall.

Det var ganska lugnt på de flesta ställena som vi besökte, men långt ifrån folktomt. Däremot mötte vi många husvagnsekipage och husbilar. Denna dag är väl en återvändadag, skulle jag tro.


Vår runda startade med ett besök i Eljaröd. Vi fortsatte mot Bertilstorp och Brösarp. Från Brösarp till Kivik och fortsatte sedan till Simrishamn, Hammenhög och Hannas. Ett femtontal konstnärer besökte vi. Både keramiker och målare som målade med olja och akvarell besöktes. Några små alster köpte vi. Men vi skulle kunna ha utställning själva med det vi har. Men helt tomhänta kan vi aldrig vara efter en konstrunda.


47 bilder tog jag så det blir nog några bilder från konstrundan de närmaste inläggen som jag skriver.

Jag börjar med några från Eljaröd och Alunbruken bredvid Christinehofs slott.


Förresten jag vill nog berätta vad jag gillade bäst på årets runda. Skatorna i Kivik står sig, om man frågar mig !!


       

                                                         
                                                  
  Vad sägs om att ha spermier på väggen ?


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards