Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Åke Johnson - 25 mars 2012 18:36

 

Sol och varmt och sol igen.

Vi var till Kronovalls slott (Åkessons vinslott) och gick i omgivningarna bland annat i den Engelska parken.

Har ni vägarna förbi någon gång besök slottet och den fina parken och kanske lunch eller middag på slottet, det är inte så dumt.


Sedan var det hem och fixa med veden som levererades i går. Tre kubikmeter ved skulle lavas in längs ena väggen i garaget. Fan så mycket ved tre kubikmeter är, men under tak är den nu. Å ganska torr var den redan. Men nu får den ligga till sig i ett väl-luftigt garage till hösten. En del av värmen för vintern är fixad.


  

Av Åke Johnson - 25 mars 2012 10:53

Hörde på en diskussion i veckan om hur privat man ska vara när man bloggar.


Egentligen förstår jag inte frågeställningen riktigt. Privat å privat. För egen del delger jag bloggen mina tankar om saker och ting. Mitt arbete i mitt parti för en sak som jag tror på. Mina intressen för trädgård, husbilsliv tidigare husvagnsliv och väder och vind inte att förglömma.

Intresset för mina barn och barnbarns väl. Jag vet inte om det räknas för privat.


Efter programmet så kollade jag runt lite på olika bloggar för att se hur det såg ut. Ja inte vet jag. Olika saker presenteras beroende på ålder. En sak jag noterade. Mycket om utseende i lägre åldrar, mer om ditten och datten ju äldre bloggaren verkar att vara.

Rena politiska bloggar finns förstås. Med andra ord smalare bloggar. Men jag vet fortfarande inte vad ”privat” i detta sammanhang skulle innebära. Kanske det mera syftar till mera kända personer som skriver bloggar.


Men jag fortsätter på inslagen linje. Den som vill läsa är så välkommen även om det kanske någon gång är lite privat.


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards