Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

En vanlig Måndag.

Av Åke Johnson - 20 februari 2012 09:44

Så var det Måndag igen och en ny oskriven vecka framför mig. Ja till vissa delar i vart fall.


Björn Ranelid och Sara Larsson gick vidare till final i det programmet som jag kollar på med ett öga. Det vill säga, så jätteintresserad är jag väl inte. Men tänk jag tyckte att låten var bra.

Att Ranelid är en rikskändis från Österlenregionen gjorde saken inte sämre. Lokaltidningen toppar med i dag,

Sveriges vackraste seger”, jo jag tackar.

http://www.ystadsallehanda.se/kultur-och-noje/Melodifestivalen/article1607553/Ranelid-gick-vidare.html


Tycker kanske att Sara Larsson har kommit lite i skymundan i uppståndelsen. Utan henne ingen låt.

Ranelid är ju åsikternas man. En riktig ordbajsare, men han kan sin sak. Han är verkligen påläst inom många områden.

Jag såg varje avsnitt av ”Stjärnorna på slottet” när han var en av deltagarna. Då fick i alla fall jag en annan uppfattning om honom.


Så till opinionsundersökningen där Sossarna knaprar in. Nu gäller det för partiet att presentera vår politik på ett lugnt och sakligt sätt. Det borde Stefan Löfen klara med glans. Sedan är det ju en helt annan sak vad folk tycker om den politiken. Men merparten av avhopparna borde komma tillbaka.


  


 
 
Sanna

Sanna

20 februari 2012 16:48

Ja man ska inte förkasta allt innan man sett och hört. Fast personligen tycker jag ju inte att detta är en melodifestivalslåt att tävla med om det nu går att tävla i musik (vilket de lärda påstår). Däremot tryckte han ju på budskapet ordentligt och är duktid som du skriver på att "tala".
Fast Mollys låt tyckte jag var bäst och resten pest och gillar fortfarande Andreas Lundstedt låt, -aldrig aldrig BÄST! Den åkte ju ut med ett brak men spelas mest på radio. Hur underligt är inte det då?

Tack för snälla komplimanger angående ljuskronan! :)

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 februari 2012 22:40

Ha ha ha.. då är du den enda hitills jag vet som gillade Ranelid låten! ;) har inget emot honom personligen! men att tala sej igenom låten gillade jag inte ;( Håller med, ingen kommer komma ihåg duettpartnen Sara! vacker röst hade hon!
Här blåser nästan storm! & snöar på det, hu hu det viner & knakar i huset!
Kvällskram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards