Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Allt annat känns puckat.

Av Åke Johnson - 19 februari 2012 10:01

En slogan från en elektronik kedja, är det inte så. Men gå och se ”En gång i Phuket”. Jag tyckte att filmen var kul i alla fall.

Vackra scenerier från en plats som i alla fall jag aldrig kommer till. Man ska väl aldrig säga aldrig har jag lärt mig. Men i det här fallet är jag nog säker på att det aldrig blir av med så lång flygresa.   


Efter veckan regnande så är all snö borta. Snödroppar och vårgäck lyser i rabatterna även om det just nu bara är i knoppstadiet. Men det ger förhoppning det som komma skall.

  


 
 
Ingen bild

Gladan

19 februari 2012 11:10

Inga långa resor? :-( Gör inte heller några längre, men hoppet finns. Kanske inte just Thailand, men...

 
Sanna

Sanna

19 februari 2012 12:30

Phuket är vackert säger alla som kommer hen därifrån men jag skulle inte resa dit även om turistbyråerna säger att det är lugnt och svarar sä här;
Det är oroligheter i en liten del kring Pattani och Yala som är två provinser som gränsar mot Malaysia.

Det finns ingen garanti för något och varför sponsra landet med turism då?
Vi har först vår USA resa framför oss om det ska komma till tals med långresa och den är prioriterad även om kanske Barcelona kommer att hamn i kläm. :)

Här är det sol och blask ute och man får ha stallkängorna på fötterna så man håller sig mera torr än varm dessa tider!

Ha det gott pågen!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards