Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Åke Johnson - 12 januari 2012 19:04

Det var ett tag sedan jag skev i bloggen. Men det har ju hänt en massa saker ändå.
T ex rea fynd på Expert och El giganten.

Förra året vid den här tiden blev det en ny TV. Den här rean blev det nytt bio ljud och en digital filmkamera. Inköpen med några dagars mellanrum dock.
Det gäller ju att passa på medans rean pågår. Något tjänar man nog ändå. Så nu ska här tränas på att göra rörliga bilder.

Bioljud hade jag tidigare men jag upplevde ett problem med den gamla, för dåligt med inställningar av ljudet. Uppspelning av DVD filmer men även film från TV, n så hörde man inte vad de sa. Dialogen var så svag och att justera detta kunde man inte. Men på den nyinköpta ska man kunna justera talet. Bara jag nu kan installera den på ett rätt sätt. Ja vi lever verkligen i den digitala åldern.

För övrigt så rullar vintern på allt i min smak. Det vill säga, 8 + och ingen snö så långt ögat når. Det närmaste vintern vi har kommit hittills är någon frostig morgon. Det är allt. Men än är det för tidigt att hoppa jämfota. Vi får nog vår del. Föresten så har vi en snödroppe uppe i vår rabatt. Ja det säger väl vilken fin vinter vi har.

Fick en ny cirkel som jag ska leda nu under våren. Sju Torsdagar blir det med några som vill lära sig grunderna i datahantering. Det ska bli kul att sätta igång med det och kul att jag fick förtroendet.

I morgon är det premiär på en ny Hamilton film. Den ser jag fram emot. Inte bara för Persbrandt utan den typ av filmer gillar jag.

Bra att Jonas Sjöstedt blev vald till Vänsterpartiets ordförande. Nu får alla Sossar passa sig eller rättare sagt, nu måste Socialdemokratiska partiet börja att visa framfötterna, annars ..... !!!

    

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards