Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Att vi aldrig lär oss.

Av Åke Johnson - 28 oktober 2011 10:47

I går var det marknad här. En av de två marknader som förekommer här under året. Den förra regnade bort. Det gjorde inte den i går, till både knallarnas och kundernas lycka. Själv hann jag inte gå. Men marknader finns det gått om här omkring och avstånden är ju inte så stora i Skåne.


Juholt fortsätter att tappa röster, enl den senaste undersökningen. Mest är det kvinnorna som lämnar, om man nu ska tro DN. Nog är det uppförsbacke alltid. 28% av väljarstödet, att vi aldrig lär oss.


Regeringen ger pengar till facebook och Miljöpartiet via Gustav Fridolin är emot och vill lägga pengarna på järnvägen i stället. Är beredd att hålla med, men är inte så insatt i sakfrågan. Men 100 millioner är mycket pengar.


Sen kan jag undra om det är riktigt kört nu för SAAB. Eller har Kina köpt bolaget?

Enl. DN så har VD Victor Muller fått sin lön under den här tiden, medan de anställda inget fått. Jag slutar aldrig att förvåna mig. I alla lägen är det den lilla människan som råkar illa ut. Att vi aldrig lär oss.


Men nu stundar en helg som enl SMHI ska bli skaplig åtminstone här nere. Blir nog det sista ute i trädgården då kanske. Nej föresten, jag måste gjuta en plint för ett fint fågelbord som en god vän har gjort. En riktig lyxvilla till småfåglarna. Hoppas de ska tycka om det nya matstället, de få som finns kvar. För småfåglarna har blivit mindre till antalet. Det beror på olika gifter i vår natur, påstås det. Att vi aldrig lär oss.

Trevlig helg, alla som tittar in.


    





 
 
Sanna

Sanna

28 oktober 2011 13:52

Victor Muller är lite som Khadaffi och vill inte gärna lämna sin post. Ynkligt som han behandlat sina anställda.
Vi har ju en SAAB för tillfället men känner att den ska bort liksom smaken på tungan av företaget som ändå är körd i botten. Tragiskt!

Ja vilken ojämn fördelning av pengar och man kan ju undra hur de tänker om de ens gör det. 100 milj är mycket pengar om man förvaltar dem rätt och till rätt projekt.

Vad skoj med pippihus och här har jag bara mina traditionella jag köpt i affär kvar sedan fågelbordet togs bort och en hel del fåglar dog i salmonella för ett par år sedan. Så det blir talgbollar att pynta träden med och kanske om jag springer på ett sött hus ska jag nog investera i det också.
Ta en bild sedan på härligheten när det blir klart.

Trevlig helg till dig också pågen och hoppas den blir bra!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
T

T

28 oktober 2011 14:45

Ja, en del har svårt för att lära sig läxan.../Även om örnar inte är direkt små, har de tydligen ökat tack vare mindre gifter. Hoppas att det går bra för småfåglarna också. Såg trots allt en del på sommaren, och många är ju flyttfåglar också. En del ökar, andra minskar.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

28 oktober 2011 15:38

Trevlig Helg!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards