Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Sant eller falskt.

Av Åke Johnson - 10 oktober 2011 19:17

Frågan aktualiserades för mig med Håkan Juholts affär, betr. ersättning av hyran. Myntet har ju två sidor i alla sådana här fall. Det är sådana ställningstaganden som alla domare och nämndemän i domstolar måste bena ut.

Hur nära sanningen man kommer beror väl på hur bra förundersökningarna och bevisbördorna kan presenteras. Det kan inte vara lätt att sitta som domare och nämndemän i en domstol alla gånger.


Nu tror jag inte att Juholt kommer att bli åtalad. Karlen har bett om ursäkt och menar att han inte förstått utan handlat i god tro.

Är det sant eller falskt ? Rimligen är det bara han själv som vet.

En annan femma är ju, ska en sådan person som är partiledare för ett politiskt parti inte sätta sig in i Riksdagens regler. Jag tycker nog det, trotts allt. Men om vi bortser från det ett ögonblick. Kan man inte få göra fel och om det påtalas att man gjort fel, rättar till det omedelbart och sedan är saken utagerad. Nä, man kan nog inte bortse ifrån person och sak. Hur heter det nu, alla lika inför lagen. Så vi kan nog INTE bortse från det. En sådan här sak får man inte göra fel i. Alltså inget försvar i sakfrågan, man måste ta del av regler och förordningar.


Vad är då att föredra, utan tvekan en förundersökning. Ger den vid handen att Juholt handlat i god tro, fine, tvärtemot, ja då är han nog säkert illa ute.


Jag vill påstå att göra något fel i dag 2011 är en större fadäs än att ha gjort fel förr. Om det var bättre förr vet jag inte men det var i mångt och mycket annorlunda.


    

 
 
Sanna

Sanna

11 oktober 2011 14:09

Det här engagerar oss båda idag ser jag och jag är väldigt kluven till detta med Juholt och hans kvarvarande plats i S. Undrar om han verkligen förtjänat det här och minns tjatet om Monas kontokort. Personligen ser jag det som att han satt och ljög rakt upp i ansiktet på reporten när han säger att fästmö och han kunde kalla sig "kulbo". Han hade ju en ärlig chans där då.
Jisses vilket blåsvädet det blev, visst! Tråkigt också.

Fast vi surar ju inte för det här, visst? :))

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

11 oktober 2011 23:14

Håhåjaja... alltid är det nå´t!
Man ska ju inte spekulera och tro, men är det nu så att karln trodde att ersättningen för dubbelt boende gällde både utan och med sambo, så är det väl ändå ärligare att bekänna att han inte fattat! Det där med "kulbo" var bara så oerhört plumt... om jag varit hans sambo/särbo skulle jag bli ursinnig!
Kul för tidningarna att de fått något som höjer upplagan ett par dagar!

Hälsningar från mig som just nu befinner mig i Visby! Ända tills nästa torsdag, yippi!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards