Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Åke Johnson - 15 september 2011 14:56

Nog är det en aning höst i luften. Ändå är det bara i mitten av September. Ja, det är väl bara att inrikta sig på att höst och vinter är i antågande.

Någon sa att en ”Brittsommar” var på gång snart. Kan väl alltid hoppas på det.


Husbilen fick en genomgång den här veckan på verkstaden. Sex månader efter köpet skulle några punkter genomgås. Själv hade jag en lista på småfel som rättades till samtidigt. Nu blir det nog inget mer husbilsåka den här säsongen skulle jag tro. Var sak har sin tid, som det heter. Men kommer Brittsommaren så vet man ju aldrig förstås.


Nu kommer det normala igång igen efter sommaren. Nämnderna har varit igång ett tag, men allt annat kommer igång nu i September. En vink, god som något, att hösten är här.


Val i Danmark. Ska bli intressant att se hur det går. Såg när jag var i Danmark att partierna kampanjade för fullt. Ska vänsterblocket segra. Man tror ju de. Det kanske rent av blir ett resultat ganska snart.


Nu så ska hunden badas och klippas lite. Jag säger ofta till honom att ska man va fin så får man lida lite. För det här gillar han inte. Märkligt vad vovvarna lär sig. Han ser direkt på mig när det är dax. Men en godisbit brukar locka fram honom ur sitt gömställe. Men snart lär han nog sig det också. Nä, muta är ingen bra teknik, bara att hålla med.

 


      

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards