Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Åke Johnson - 9 september 2011 19:02

Det var någon som sa, ”alla städer är lika”. I ett avseende kan jag hålla med. Men självklart är det en sanning med modifikation. Varje stad har ju sitt. Men likheten är trängseln och den hektiska trafiken. De Tyska städerna var naturligtvis inget undantag.

Ett bra hjälpmedel är GPS,en. Men den kan också lura en, som det hände oss i Köln och Düsseldorf.

Där körde jag både på gågator och torg. Men ingen incident inträffade. Det var ju bara att backa eller vända och rätta upp den uppkomna situationen. Å vi blev hjälpta av vänliga människor som visade hur vi skulle ta oss ut.

Dessa städer är ju jättestora och i mitt tycke ganska svåra att köra i. Speciellt Köln. Jag hade så gärna velat besöka Kölnerdomen, men av det blev det intet. Såg bara den på håll, eller rättare sagt, jag körde runt den. Det var det närmaste jag kom den. Jätte mycket bilar, massor av folk, ja vad gör man. Kör ut ur stan så snabbt man kan. Vi hade självklart kunnat parkera någonstans utanför staden. Men så blev det inte den här gången. Parkeringsplatser var det väldigt ont om också. Någon mil utanför staden kanske fanns det plats, men det blev aldrig av.


Städer som vi besökte eller körde igenom var Lübeck, Kassel, Fulda, Köln, Düsseldorf, Trier, Hamburg, Kiel, Husum, Flensburg, kanske jag glömt någon.

Kassel, Trier och Husum blev något av mina favoriter betr. städer med Husums gamla bebyggelse och alldeles vid Nordsjön.


Orter som vi var i går inte att räkna upp de alla, men Schönberg vill jag i alla fall nämna som låg vackert vid Östersjön.


Vissa av bilderna är tagna genom bilfönstren, därav kvalitén.

 

 

 

 

 

  Här skulle jag nog inte ha kört  


   Kolla spirorna på Kölnerdomen.


    

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards