Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Åke Johnson - 6 september 2011 17:08

Så är vi hemma igen efter 15 härliga dagar på resande fot i Tyskland.


Rhen och Moseldalarna var helt fantastiska. Pittoreska byar utefter bergsluttningarna som var belamrade med vinodlingar.

Husbilen skötte sig bra utefter de slingriga vägarna. Faktisk riktig kul körning.

Campingplatserna efter resvägen hade egna krogar. Dessa utnyttjade vi. God och riklig mat. Jag blev smått imponerad av den höga standarden som alla campingplatser hade. Inte bara det här med egna restauranger utan även butiker där man kunde köpa varor för självhushåll.

Servicehusen var också de lite över det normala mot det vi har här hemma. Med det menar jag inte att de Svenska är dåliga. Jag har rest i Tyskland tidigare men aldrig som campingturist. Det är därför som jag nu kan jämföra.


Vi startade i Travemünde i norr och Trier i söder blev slutmålet. Jag valde att köra småvägar, för naturupplevelsernas skull, men visst blev det körning på Autobahn också. Att Tyskarna kör fort med sina bilar, det visste jag sedan tidigare, men disciplinerat. Är det 70 så är det och är det 120 så är det så. Varken mer eller mindre, skulle man kunna säga.


Jag kommer att visa lite kort från resan under de kommande inläggen. Har Du lust, så häng med på en tur.

  Färgeläget i Trelleborg.


 

Inloppet till Travemünde.


 

Ett landmärke i Travemünde som man såg långt ute till havs.


      


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards