Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Nog skrivet om regnet.

Av Åke Johnson - 1 augusti 2011 09:51

I går eftermiddag kom solen, äntligen.

Nu kan vi summera Julis regnmängd här i den by som jag bor. Som jag skrev tidigare så slutade jag att mäta. Men en bekant mätte och summerade det hela till 227 mm under månaden. Ja, grundvattnet har säkert fått sitt.


Nu är förberedelserna i full gång inför lite husbilsliv igen. Till helgen ska vi vara i huvudstaden. Så bloggen får ta lite semester nu under någon vecka.


Vi hörs.


      

 
 
Tintin

Tintin

1 augusti 2011 10:34

Skönt att solen har visat sig där också. 227 mm är ju på tok för mycket för en enda månad! Här skiner solen nu och det är väl runt +23 grader. Det har inte regnat riktigt sedan i måndags./Nu är min tävling avslutad. Pga. det dåliga intresset lär det dröja länge innan jag gör någon ny.

http://tintinbloggar.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 augusti 2011 10:57

Oj! va me regn ni fått.. här har det knappt kommit något i juli!! eller så är jag glömsk... ;)
Ha så bra på trippen!! vinkelivink & kör försiktigt!! :))
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

1 augusti 2011 18:08

då har ni fått så ni klarar er ett tag, ha det så bra nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Tintin B

Tintin B

4 augusti 2011 13:29

Hej, vill bara tall om att jag i alla fall "tills vidare" skriver i en annan blogg. http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

4 augusti 2011 16:18

Ja, ja... det är väl gott att regnet kommer ner, så ni slipper upp å hämta!

Önskar er en trevlig husva- nej just det - husbilstripp! Själv åker jag till Gotland och Medeltidsveckan på lördag morgon.

Vi skrivs efter hemkomst!

 
Sanna

Sanna

8 augusti 2011 16:21

Det ante mig att vi reste från vädret när vi var i Österlen och vu har haft tur med strplande sol. Däremot innan vi kom iväg var det ett himla skitväder liksom när vi landat hemma igen. Så en blötsommar har det verkligen varit.
Tur att ni inte ger upp i alla fall och fortsätter kuska runt. Hoppas Sthlms vistelsen blev bra.

Vinkar och hoppas allt är bra med er och vovven!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards