Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Landet åker man väl bara igenom ?

Av Åke Johnson - 21 juli 2011 16:02

För några dagar sedan berättade jag för en go vän om våra planer med en resa i Tyskland i slutet av Augusti.

-Men det landet åker man väl bara igenom, sa han spontant.

Ja, så kan det kanske vara om man ska till länderna runt Medelhavet. Men vi hade nog tänkt oss att se Tyskland lite närmare. Hela landet blir naturligtvis omöjligt, men delar av, i alla fall.

Rhen landet och Moseldalen är vårt mål. Vi får se hur mycket vi hinner med. Planen är den, vi tar dagen som den kommer. Några städer/platser är spikade, Lübeck, Köln och Koblenz sedan får vi se hur det blir. Husbilen ska åter få bekänna färg.


För övrigt så är regnet över oss i dag. Svårt läge på vädret sa SMHI i går. Men regnar gör det så knappt hunden vill vara ute.


      

 
 
marianne

marianne

21 juli 2011 17:49

Regn?Vi har bara fått några stänk här i Norra Skåne.
Imorrn drar vi till Gotland,för nu är det ÄNTLIGEN SEMESTER.
Ha det gott, hoppas du får många fina turer i din husbil

http://mapes.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

22 juli 2011 11:27

Jag har bara hört gott om Tyskland av de vänner som varit där och det ska vara bedårande vackert just vid/omkring Rhen.
Äldsta sonen har varit i Berlin 5 ggr nu och har en gammal klasskompis som flyttat dit så jag har ju sett en del granna bilder.
Fungerar det bra med husbilen och du saknar väl inte husvagnen va? hihi

På måndag ska vi åka till Mantorp för att kika på husbilar och kanske får vi napp, återstår att se.

Har gjort Österlen som hastigast och varit hos vänner i Åhus.
På måndag bär det av igen och hoppas vi får lika tur med vädret som vi haft hitills. Vi har åkt ifrån regnet hela tiden. I Ystad har det varit som allra bäst och kanske för att Wallander bjöd på en fika..*fniss*

Ha det bäst "pågen"!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

22 juli 2011 16:46

Ja, åter igenom ja... Åkte igenom Tyskland med tåg på väg mot London med klassen vårterminen i åttan. Skulle gärna vilja resa dit och se mer av Tyskland. Kunde ha blivit så att familjen bosatt sig där för rätt så många år sedan (genom pappas jobb tror jag). Observera att jag har ändrat min bloggadress. Kanske jag gör det igenom då jag lever med "förändringens vindar" nu!!!

http://tintinbelisida.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

23 juli 2011 07:11

det finns många fina platser att se på i Tyskland, så det gör ni rätt i

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards