Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Åke Johnson - 8 april 2011 20:48

 

Bra med god service. Firman jag ringde till kom med en gång. Ja, efter ett par timmar. Bra jobbat. Fläkten i innedelen hade skurit. Men vilket jobb han hade. Trångt, bökigt och satt dåligt till. Killen sa att det är nog inte var meningen att man bara skulle byta fläktmotor utan kanske hela innedelen. Men nu är fläkten bytt och kontakten med försäkringsbolaget blev aldrig något problem. Tvärt emot, vill jag påstå.

Kontakten ordnades via ett telefonsamtal och två mail. Klart !

Förr var det skrivna skadeanmälningar på bolagets förtryckta blanketter. Nya tider, nya rutiner tydligen och faktiskt smidigare så här. Vem sa att det var bättre förr.


Resultatet blev förbluffande bra. Nu hör man inte fläktmotorn å jag som tyckte att den var tyst tidigare också. Tänk vad örat vänjer sig. Värmekapaciteten blev också bra mycket bättre. Slutet gott och allting gott, så brukar riktiga sagor sluta, så också för en värmeväxlare.


Det stormar något enormt här i dag och för all del även i går.

Jag kommer inte ihåg att jag upplevt något liknande. Grannar som inte låst in sina soppkärl har säkert fullt upp att söka sina bortblåsta sopptunnor.

En grön sopptunna på kanske 120 l kom blåsande utanför vårt köksfönster för några timmar sedan. En meter över marken. Har varit farligt att vara ute i dag med andra ord.


  


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards