Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Åke Johnson - 13 mars 2011 09:40

Ja just det, dan efter melodifestivalen menar jag naturligtvis. Jag är så där lagom intresserad av detta evenemang. Ingen katastrof ifall jag missat något. Men jag tittade i går. Bra låtar över lag, tyckte jag. Å rätt låt vann enligt mig.


Anna Lindberg vann Guld också. Jag beundrar denna tjej. Hon har verkligen kommit tillbaks, trotts hennes skador tidigare.


Japans sak är vår, stod det i DN i dag. Stackars människor. Det man ser på TV bilderna är så overkliga så man knappt tror vad man ser på.

Som en parentes, undrar om inte kärnkraftsmotståndarna får vatten på sin kvarn nu, efter detta.


Att kommentera väderläget i dag känns lite futtigt. Men solen lyser med sin frånvaro men uppehåll.

Det blir väl en rejäl skogspromenad denna dag. Husfolket och deras vovve behöver nog en rejäl bensträckare.

Apropå husfolk. Det är ett uttryck som man stöter på när man släktforskar. Har man ett eget hus, ja då är man husfolk.

Snart ny vecka. Kan undra vad den kommer att ha i sitt sköte.

  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards