Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg under februari 2011

Av Åke Johnson - 16 februari 2011 16:18

Hur kan man få ryggskott utan anledning, jag bara frågar?

 

Jag har ju varken burit tungt eller skottat snö. Märkligt.

Nu får jag väl äta Ipren några dagar, det ska ju hjälpa, säger i alla fall reklamen. Vi vår väl se.

  

Av Åke Johnson - 13 februari 2011 20:37

I bland så infinner sig bloggtorkan och då skrivs det inte så värst mycket. Men det här uppehållet på lite mer än en vecka beror på helt andra saker.


Veckoslutsresan till Norrköping var bestämt sedan tidigare. Sedan kom en inte fullt så kul sak. Min svärfar dog. Så från Norrköping var det bara att åka på begravning i Sthlm. Han blev nästan 94 år.

Tänk er, 94 år klarar sig själv helt och hållet utan någon som helst hjälp. Känner något åt bröstet. Ringer sin vårdcentral, får en tid där, går dit och dör på vårdcentralen.

Tänk vilket avslut på ett långt liv. Så ville han ha det, det vet jag.

Ja, det här var anledningen till ett veckolångt uppehåll i bloggandet.


Norrköping då ? En fin helg hade vi där, en om något kallt. Men hotellet var toppen och maten som intogs på olika restauranger var gudomlig, så också hotellfrukosten. Så nu blir det hårdkörning med viktminskningen igen. Jag har ju lovat mig själv 10 kg ned. Det ska bara gå.


Snövädret i Sthlm som kom på Torsdagen och höll på hela natten mot Fredagen gjorde att vi fick stanna ett extra dygn hos våra vänner som vi bodde hos i Sollentuna. Insnöad i Sollentuna, verkligen en ny upplevelse.

När vi kom hem i går så blommade snödropparna och vårgäcken efter husväggen. Då kändes det fint att vi ändå bor på Österlen. Då var alla tankar om en hård vinter, som vi faktiskt haft, helt borta i tanken. Är månne våren på gång nu. Hoppas det, jag bara undrar ?

  

Av Åke Johnson - 13 februari 2011 10:40

Kul att vara efterfrågad så här !

Allt har sin förklaring naturligtvis. Återkommer med lite info senare.

  

Av Åke Johnson - 2 februari 2011 21:26

På Fredag morgon besöker vi Norrköping. Ska bli kul med lite miljöombyte. Att vi ska bo på hotell gör väl saken inte sämre precis.

    

  

Av Åke Johnson - 1 februari 2011 18:39

Blomman i förra inlägget är en viva. Primula Vulgaris eller Jordviva.


Här kommer några blommor till. Dessa skall dock enbart vara inomhus, åtminstone i vårt klimat.

 

  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards