Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Åke Johnson - 18 februari 2011 19:44

Mötet i går gick inte riktigt som jag hade hoppats på.

Men, det är bara att spotta i nävarna och vara partiföreningens ordförande ett år till.


I dag har det varit en heldag med Vård och Omsorgsnämnden. En riktig informationsdag med besök på olika boenden. Verkligt bra att vara ute i verkligheten.

Av Åke Johnson - 18 februari 2011 19:35

Fick en historia via mail av en kompis som jag gärna delar med mig. Jag hade inte hört den förut, har Du ?


En taxiresenär lutade sig fram för att ställa en fråga till chauffören.

Han knackade chauffören på axeln.

Chauffören skrek till, tappade kontroll av bilen, krockade nästan med en buss och stannade till slut vid ett stort skyltfönster.

Efter en stunds tystnad sade den skakande chauffören: "Jag är ledsen, men du skrämde mig ordentligt."

Resenären bad om ursäkt och undrade hur en liten knackning kan skrämma honom så totalt.

Chauffören svarade: "Nej, nej, det är helt och hållet mitt fel. Det här är min första dag som taxichaufför. De senaste 25 åren har jag kört likbil."

    

   *****

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards