Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Lite om ditten och datten.

Av Åke Johnson - 17 februari 2011 10:42

Det politiska arbetet är i full gång.

Så här i början av ett nytt år så avlöser årsmötena varandra. Det ena efter det andra ska avverkas. Nya kvastar ska till andra ska sopas bort. Nya tankar ska väckas och andra ska kanske fördjupas och förverkligas medans andra ska skrotas.

Det gäller att hålla grytan kokande och försöka engagera medlemmar och intressenter.

I kväll blir det årsmöte i min partiförening där jag varit dess ordförande i ett antal år. Nu önskar jag att nya människor kan ta vid. Vi får se hur det går.


Ryggen värker fortfarande men går mot bättring känns det som. I morse kunde jag komma ur sängen utan svårigheter vilket jag inte kunde morgonen före. Alltså en förbättring.


All snö är som bortblåst här vilket jag gillar. Våren börjar så sakteliga att visa sig med några säkra tecken. Snödropparna t ex. Men än är det väl för tidigt att hoppa hej.


Den veckan som vi var i Norrköping och Sthlm så hade det stormat här ett dygn. En storm som verkligen gav sitt efterspel.

Den blåa fina grinden på bakgården hade blåst ned och tagit med sig en del av staketet. På framsidan hade ett vindskydd inte velat varit med längre och låg där som ett stort plocke pin. Ja har man inte jobb så får man. Men det har alltid kunnat varit värre förstås. Hur brukar det heta, ”det är bara gilla läget”.


Nytt pass är ordnade inför Englandsresan. Fan vet om jag kommer in. En straffånge ser bättre ut på kortet än vad jag gör i passet. Men när kortet skulle tas var det viktigt att se ”normal ut” så hon som tog kortet på polisstationen. Framför allt fick man inte le och inga glasögon fick sitta på näsan.

-Är det här verkligen jag, sa jag lite uppgivet till tjejen hos polisen, när hon visade resultatet. Hon nickade och log lite. Man kan ju skatta för mindre. Men in ska jag, ja till England menar jag.

    

 
 
Sanna

Sanna

17 februari 2011 18:02

Ryggskott ses vanligare hos människor som saknar muskler. Muskler skyddar skelettet och är ett bra påfund som man ska nyttja väl.

Vad tråkigt med eländet blåste ställde till och du får som vi här ut med hammare och spik och laga upp. den här vintern har nog förstört många tak och underliggande saker samt stormarna ska vi inte tala om.

Bar att du kommer igpng med politiken igen och tror att den betyder en hel del hos dig. Du får berätta lite vad ni kommer fram till och är alltid intresserad, det vet du.

Klart ingen gillar sitt pass/körkorts bild och det är ju underligt eftersom de ska anväåndas ofta och mycket. Jag blir heller aldrig bar på dem men vad sjutton ska man göra?

Krya på dig nu din gamla stofil och har du ett badkar så lägg dig en stund och sträck ut ryggen. Det är både skönt och nyttigt och försök att gå rakt.
/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards