Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Åke Johnson - 9 januari 2011 10:29

Så var jag här på bloggen igen, efter några dagars paus.

Vännerna från Sollentuna har åkt hem. Tänk vad fem dagar går snabbt när man har roligt.

Med riktiga vänner är det som att tiden emellan gångerna inte existerar. Man börjar där man slutade senast, så att säga.

Dessa dagar fylldes med allehanda saker. Härliga samtal. God mat både hemma och på restaurang. Biobesöket med filmen The Turist en av kvällarna.

Vad jag tyckte om filmen ?

Jag älskar ju Italien och Venedig så bara det gjorde att jag gillade den. Att Angelina Jolie var med gjorde inte saken sämre och för allan del Johnny Depp. Snyggt par att vila ögonen på. Filmen har väl fått sisådär recension men jag tycker den var sevärd.


Meningen var att vi en av dagarna skulle på en konsert men vi var tvungna att avstå

p g a snöstorm. I går regnade det här till min stora glädje. Det minskar på snödjupet betydligt. Annars har det varit fina soliga dagar denna Trettonhelg.


Det blev en hel del planeringssnack om vår gemensamma England och Skottlands resa i April. Vi reste åter igen på kartan och mätte avstånd och kollade olika sevärdheter som vi eventuellt ska besöka. Det klubbandes att vi skulle i minst två nätter bo på ett slott i Skottland. Med eller utan spöke men med Spa. Jo jag tackar.


    

          //

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards