Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Åke Johnson - 8 september 2010 11:03

MEN FÖRST, bilden i gårdagens inlägg är från en teater, som en liten hjälp.


Sommaren har väl varit jättefin. Den här sommaren har vi utnyttjat husvagnen ganska mycket. De gånger som SMHI pratat om regn så har vi varit på annan ort. Det betyder att när vi bott i husvagnen så har vi sluppit regnet. Inte alla gånger, men mestadels. Vi har kört ganska långt också. Det blev ca 350 mil allt som allt. Men ack så mycket fint vi sett av vårt vackra land.

 

Många nära och kära har vi träffat denna sommar. Vi har även fått besök hemmavid också. Det är väl så en sommar ska vara. Varmt har det varit så det förslår. Men jag klagar aldrig på värmen. Det jag möjligen klagar på är att sommaren är för kort. Men det är jag säkert inte ensam om.

 

     

     


Blomsterängen i pallkragen blev en hit. Dekorativt om man gillar olika ängsblommor. Vi har ju inga möjligheter att ha en riktig blomsteräng så den här lilla kompromissen kan jag rekommendera. Nu har blommorna fröat av sig och till nästa säsong kan jag så i lite mer av blåklint och ringblommor som det var lite tunt av i den blandningen jag köpte.


Tyvärr blev det ingen jätte sommar för våra rosor. Kan bero på för dålig vattning medans vi var borta, under den varmaste perioden.

     

     

     


Men är sommaren slut nu ?

Jag tycker nog det, trotts att solen värmer just nu och tempen i solen är mot 28 grader plus. De kalla nätterna kom lite tidigt i år, tycker jag. Någon frost har vi ännu inte haft men väl ner mot + 5 grader har det varit.


Nu kan jag bara hoppas på att den kommande vintern inte blir som den förra. För snö gillar jag inte även om jag får erkänna att det Skånska landskapet även är vackert i vit skrud.


Nä, nu ut i valarbetet, det är ju val snart, men det vet ni ju redan.


  



Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards