Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Framme i Karlstad.

Av Åke Johnson - 24 juli 2010 20:43

Vägen mellan Mora och Karlstad bjuder på fin myrmarksnatur. Vi körde över Malung. För några år sedan inhandlades det hjortron här, men inte i dag.

Naturen är väldigt mäktig runt Malung med sina myrar. Det skulle vara gjort för ett motiv med en älg på, men inte en skymt fick vi se av skogens konung.


Väl framme i Karlstad checkade vi in på Caravan Clubs camping. Jag känner en tillfredsställelse med att vara medlem. Bra fungerande campingar till ett bra pris.

Kvällen bjöd på en hamburgerkväll med trubadur. Ordnat av klubben. Mellan varje låt så drog han den ena vitsen efter den andra på klingande Värmländska. Historier gör sig bättre med dialekt, på något vis.

Den första hamburgaren var gratis. Om man ville ha fler fick man betala 10 kronor / st. Nu är jag mätt kan jag rapportera. Hur många jag åt? Två stycken, ärligt, jag bantar ju, eller ska gå ner 10 kg, som jag berättat om tidigare. Ska ställa mig på vågen när jag kommer hem. Det blir nog annan mathållning när vi väl kommer hem, skulle jag tro.


I morgon far vi vidare mot Karlskoga och mellanlandar åter i Askersund.


Vi hörs.


Dagens väder       

 
 
AnnrE.

AnnrE.

24 juli 2010 22:01

Jo, jag vet ju att delar av både Gästrikland (främst norra delen) och Dalarna är lite mer som längre norrut med myrmarker och även hjortron. Synd att inte "Skogens konung" ville dyka upp, mäkita djur är det ju. Vi har den i landskapsvapnet också, men det är väl Jämtland (tror jag) som har den som landskapsdjur. Skall läsa mer om dina utflykter. Karlstad åkte jag visst igenom en gång för många år sedan, som barn.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

24 juli 2010 22:46

Kommer ihåg sådana vyer från barndomens bilresor. Inte så kul, tyckte man då... ;-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

25 juli 2010 14:21

Hamburger- och trubadurkväll låter som en hit!
Nu har jag lagt upp lite bilder från Island också som du kan kika på om du är nyfiken.

http://drak.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

25 juli 2010 17:08

Undrar om skinnaffären ligger kvar i Malung? Skulle behöva en kort billig skinnjacka, haha

Vilka billiga hamburgare och medlem där skulle man kanske beakta för framtiden.
Vad erbjuder de och vad kostar medlemskap?

Ha det gott pågen lilla tills vi hörs igen och lämnar ju staden tidigt imorgon bitt.

P.s jag har minskat 1 kg till under husbilsresan. Säkert allt jagande efter medeltida kyrkorna. Hugo får vara dragplåster senare i höst, visst? :)

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards