Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

En mellandag hoppas jag på.

Av Åke Johnson - 30 juni 2010 17:06

VA! Mulet, kan kanske vara skönt efter några intensiva soliga dagar. Men solen kom åter frampå eftermiddagen, så vädret är inget att klaga på.

Hundpromenaden gick si so där i går kväll. Inga större incidenter men Hugo ville inte gå så fint som jag ville, hela tiden. Många hundar, blev väl jätteintressant kan jag tro. Men ganska nyttigt både för Hugo och mig att gå på led med störningsmoment efter vägen.


I morgon högsommarmånaden Juli. Jag har redan märkt skillnaden på tätheten av människor i byn. Många turister är i farten på gator och torg. Nu blir det en intensiv månad och alla är laddade, för tänk så mycket som ska hända just semestermånaden Juli.


Handlarna har bullat upp lite extra, för att inte tala om alla uteserveringar som växt upp på trottoarerna som svampar ur marken. Nu är det sommar !


Här några bilder från Wallåkra från tidigare i månaden.

Här är ugnen med ogräddat.


      

 
 
Sanna

Sanna

30 juni 2010 19:33

Jag har ju lekt lite med lera också till husbehoc samt en drejkurs. Visst är det skoj men det ligger inte för mig och blev lite ensidigt tyckte jag. Fast man måste ju prova på om man har den läggningen.
Fina alster fanns det allt här både ogräddat och gräffat. :))

Han är ju inte så gammal än Hugo och det kommer nog vartefter bara du är konsekvent och kör med samma träning och villkor varje dag.

MIn var säkert 3 år innan jag kunde ta bort kopplet fast då jobbade jag på ett annat sätt med lina/sele och för att få hunden viltren.

Allt gott till dig och imorgon som sagt var är det redan 1 juli.

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

30 juni 2010 19:34

...äsch vad stavfel när man är för snabb...hehe

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Magnus

Magnus

30 juni 2010 22:56

Japp, samma här. Mulet större delen av dagen och solen visade sig först till kvällen...ganska bra egentligen (med en vilodag), speciellt med tanke på tio-åringens solbrända axlar.

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards