Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Åke Johnson - 30 maj 2010 11:13


Det blev som jag befarade, Regn i dag. Det betyder att jag och skruvdragaren får en paus. Nåja, så brådis är det ju inte. Men vädret kunde vara bättre än så här. Jag har gnällt i många inlägg över vädret. Men den långa väntan ,efter en kall och snörik vinter, på vår och sommar gör att jag måste få gnälla då den uteblir.


Jag var tveksam till att sitta och titta på Melodifestivalen i går kväll. Men hur det var, så blev det så. När omröstningen skulle ske så var det ganska lugnt i sinnet nu när inte det Svenska bidraget var med.

Jag hävdar att det inte går att tävla i musik. Ändå har den här tävlingen hållit på under hela min levnad, nästan.

Har hört någonstans att det är bara vi i Sverige som Älskar denna tävling av Europas länder. Men det tror jag knappats stämmer. Inte av bilderna från olika länder i går kväll. Det var, man ur huse i många länder såg det ut som av TV bilderna att döma.

Var det nu rätt låt som vann ? Smaksak. Men de flesta som röstat tyckte det uppenbarligen.

Det måste väl ändå vara så att trenden i musiken, schlagern avgör.

Sköter sig den vinnande tjejen och spelar sina kort väl så har hon säkert sitt på det torra resten av sitt liv.


        

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards