Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Åke Johnson - 24 maj 2010 10:01

Ibland då jag läser vissa bloggar så kan jag ställa mig frågan, stämmer det här ? Det som skrivs är det verkligen sant ?

Har det då någon betydelse ?

Både ja och nej. Jag fastnar för vissa bloggar som är kul att läsa och som jag många ggr synkroniserar med i tanken. Men kan också vara tvärt emot, speciellt de politiska. Vi har helt skilda åsikter bloggaren och jag. Då kan det bli, i bästa fall, en givande diskussion.

Men hur vet jag att den är den och att den har den åsikten, eller är det bara påhittat, ett spel, en fejk.

Ja, det lär jag nog aldrig få reda på.

Men jag gissar att det förekommer både uppdiktade bloggare och ämnen. Anonymitet ? Så är det väl i den här värld av många världar.

-Du ska inte vara så ärlig, sa en gång en närstående, när jag skulle börja att blogga.

Jag håller inte med. Ärlighet varar längst, har jag lärt mig och jag har inget att varken skämmas för eller att dölja. Skulle jag ha något, så får jag väl hålla den biten för mig själv och inte lägga upp det i min blogg.


Eftersom jag har en bestämd politisk åsikt och själv utnyttjar bloggen till lite politiskt snack så kan jag ibland få lite olika reaktioner, vilket i sig är kul men ibland blir det påhopp. Jag har då infört att skriver jag ett politiskt inlägg så spärrar jag kommentarerna. Om jag nu inte glömmer det, eller rent av har den på när det egentligen skulle vara fritt fram att svara.


Hur funderar Du över det här med bloggen ?


I eftermiddag politiskt styrelsemöte, dax att kavla upp ärmarna och låta klubban vina. Därefter Hundskolan. Hugo bara längtar dit. Jo, det är sant. Han sa det senast i går.


PS. presentationsbilden. Titti, du har alldeles rätt, jag är inte med på bilden. Bilden är tagen från Stens Huvud mot Kivik. Apropå att Skåne är platt DS.

    , man kan bli   på detta väder.


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards