Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Åke Johnson - 4 maj 2010 22:36

 

I kväll var jag i skolan igen.

Jag bad husse att kameran skulle med så han kunde ta några bilder, så ni kan se vad kul jag har.

 

HA Ha han fick på moppo igen !! Bara för att jag är liten så behöver han inte böja sig ned ÖVER mig när han ska berömma. Instruktören sa åt honom i går igen. Jag tänkte att vissa är nog bra trögtänkta. Men han begär att jag ska lära mig med en gång. Ja se hussar !

För övrigt gick det riktigt bra för mig, tyckte magistern.


Husse säger att det är svårare med en mindre vovve att ge beröm utan att böja sig. Måste prata förstånd med honom, hur svårt kan det vara att böja lite mer på knäna montro.


Nä nu är jag ganska trött efter ett pass på 2 X 40 minuter. Natti natti på er alla vovvar som kollar in husses blogg.

Kolla vilken fin skogsbacke vi har invid träningsbanan.

Av Åke Johnson - 4 maj 2010 16:01

Så har oppositionen lämnat sitt besked om den mycket viktiga frågan, den ekonomiska politiken.

Ni som läst den vet hur den ser ut. Förresten ingen har väl undgått den.

En ekonomisk politik för den breda massan. En politik med solidaritet för den lilla människan där den stora får vara med att betala och inte tvärt om.


Att gränsen drogs vid 40.000 kr tycker jag var bra. Med denna brytpunkt bör väldigt många yrkeskategorier rymmas.

Tryggheten för medborgaren trappas upp.

Pensionärerna får det lite bättre liksom de sjuka mm mm.


Finessen är att låg och medelavlönade känner att de rödgröna står och är på deras sida.


Men gillar man inte det här så finns fortfarande den blåa Alliansen till förfogande. Men jag tror att många väljare som röstade blått 2006 kommer tillbaka till en politik som i fundamentet är skapat för dom och röstar rödgrönt.


Dagens väder   

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards