Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Sol.

Av Åke Johnson - 25 mars 2010 16:38

Sol, sol, sol och åter sol i dag, lunchkaffet togs ute.

Första gången för året. Härligt.


En lite historia kanske.....................



Lasse

Lasse
arbetar hårt på jobbet, men hinner med bowling två gånger i veckan och spelar golf varje lördag.



H
ans fru tycker att han jobbar för hårt, så på hans födelsedag tar hon ut honom på en lokal strippklubb för att bjuda på något extra och överraskande.
Dörrvakten på klubben hälsar på Lasse och säger: “Tjänare Lasse, hur e´ läget?”.
H
ans fru blir lite överraskad och frågar om Lasse varit här förut.
Nej då,' svarar Lasse.  'Han är med i samma bowlingklubb som jag’.
När de satt sig vid bordet kommer servitrisen direkt med en öl till Lasse och säger: ‘Du vill väl ha en Carlsberg som vanligt?’
Hans fru börjar bli besvärad och frågar: ‘Hur visste hon att du vill ha en Carlsberg?’
Jag känner henne lite, hon serverar ibland på golfklubben. Jag tar alltid en bira efter första nio hålen, älskling.’

En strippa kommer fram till Lasse, lägger armarna om honom och stryker
sin kropp väldigt sexigt mot honom och säger: ‘Tjena Lasse! Vill du att jag kör den vanliga dansen här vid bordet?’.



Lasses fru blir vansinnig och tar sin handväska och rusar ut från klubben.

Lasse följer efter och ser att hon kliver in i en taxi. Innan hon hinner slå igen dörren, smiter han in bredvid henne i taxin.


Lasse försöker förgäves förklara att strippan måste ha blandat ihop honom med någon annan, men hans fru tror inte ett ord på vad han säger.
Hon skriker som en besatt på honom och kallar honom vid alla fula ord hon kan och några till.
Taxichauffören vänder sig till Lasse och säger: ‘Oj, idag har du visst fått tag i en riktig jävla markatta.’


Lasse kommer att begravas på lördag.





 
 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

25 mars 2010 17:27

Men, det var väl frun som tog med honom till klubben, och inte tvärtom...??

http://zockan.blogspot.com

 
Ingen bild

skånepågen

25 mars 2010 18:35

Anglinder, så var det !

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

25 mars 2010 21:06

Här har vi haft molnigt idag men lite över noll./Historien kan man då verkligen kalla för tragikomisk.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

26 mars 2010 09:49

LASSE - R.i.p

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Zandra

Zandra

26 mars 2010 09:55

Askersund ska inte glömmas bort!
Huldran är på facklig kurs men väntar åter ikväll. Ska framföra hälsningen till henne då!
Är inhyst hos henne på veckorna nu under utbildningen.

Hehe, den där Lasse fick det visst lite jobbigt!

http://drak.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

26 mars 2010 14:02

Ja du det gäller att ha rent mjöl i påsen. *ler*

Jag tar ett par dagars uppehåll här och önskar dig en fin helg pågen. Hoppas solen kommer att lysa på oss.
Allt gott till dig!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Magnus

Magnus

26 mars 2010 18:54

Den var ju riktigt kul.

http://mj.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

27 mars 2010 20:15

MAHAHAHAHAHAHA!!! Farligt med dubbelliv!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards