Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Åke Johnson - 27 februari 2010 21:05

Ja vad säger man, TV står på , det är allt. Ett program som överlevt sig själv, om man frågar mig.

Av Åke Johnson - 27 februari 2010 20:21

Måste ändå notera, curling, guld igen. Bravo tjejer.

Av Åke Johnson - 27 februari 2010 15:07

Man får suga åt sig av det lilla så här i början av våren. För nu är jag säker, våren är på gång.

Även om vi skulle få något bakslag med snöväder så är våren ändå här. Vädret tär på snön.


I dag var vi ett ärende till Lund. Finns en bra och välsorterad hund o katt affär där som heter Satchmo`s. Nä, jag får inga reklampengar, de vet nog inte ens att jag nämner deras namn.

Nåväl, en del saker skulle inhandlas.

Vi skulle ha en ny hunddyna till sovplatsen, ett nytt skär till klippmaskinen, en ny sele och en resebur av canvas. Den sistnämnda ska vi ha i husvagnen.

Affären är ett eldorado för oss hundägare. Stort som ett varuhus, bara med hund och kattgrejer.


Men våren då ? Jo den är på gång. Efter vägen till Lund hade regn och sol verkligen tärt på snön. En del åkrar var bara från snö. Inne i Lund mot en del husväggar såg jag vårlökarna titta upp riktigt rejält och vårgäcken blommade på sina håll.

 

Solen försökte bryta igenom de tunga gråa molnen när vi körde mot Malmö. Vi tog den vägen hem via Ystad. Gässen gick och betade på åkrar och ängar efter vägen. Ett vårtecken gott som något även om det var i det lilla. Men vad noterar man inte efter en sån vinter som det ändå varit.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards