Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Avatar.

Av Åke Johnson - 29 januari 2010 16:47

  

I går travade vi iväg till bion.

Förväntningarna var minst sagt stora, både på själva filmen och 3D.


Först, jag blir alltid imponerad av ljudet. Jag tror det heter Dolby Digital THX. Maffigt.

Bion kör alltid en trailer före varje film för att liksom presentera bions ljudkapacitet. Vilka resurser.


Ridån gick upp. Vi vart uppmanade via bioduken att sätta på oss de speciella glasögonen som vi fick när vi lämnade biljetten till vaktmästaren.

Nu vart även bilden maffig. Med ens satt man liksom mitt i händelsens centrum. Vilket djup, vilka scenerier.

Tekniken är fantastisk, filmens scenerier är fantastiska, storyn så där, måste jag ändå säga. Men smaken är ju olika. Filmen är absolut sevärd, om inte annat än för 3D.

Men, jag tyckte ändå att filmen var i längsta laget, 2,35.


Jag ska inte berätta något om filmens handling, men en sak kan jag säga, filmen har många bottnar, något för oss människor att tänka på 2010.

Nä, jag törs mig inte på någon djupare recension som Fredrik Sahlin skulle kunna. Men å andra sidan så är jag helt säker på att hans och min smak är helt olika.



 
 
Mita

Mita

29 januari 2010 17:15

Jag ska gå och se filmen men måste man inte vara i rätt stämmning för den?

Och nej jag kunde inte hålla mig när jag fick tillfälle att köpa en fjärde generation Dogo som kommer från vår avel=)

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

29 januari 2010 17:26

Jag har hört talas om filmen men däremot inte sett den ÄN. Låter ju häftigt med 3D och så. Kan tänka mig att det är en film som är "aktuell" mest hela tiden om jag har förstått det hela rätt.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

29 januari 2010 18:15

Sv; Om du hade läst vad jag skrivit så stod det så här;
citat
Det skulle ha tillsatts en grupp vargexperter som hade fått sett över stammen i Sverige från början och där inavel fanns skulle man istället ha satsat på att skjuta av. Det här resonemanget att hämta varg eller omplacera fungerade ju inte i början (sa alla) men plötsligt har man ändrat sig på den punkten. Klart att det går att flytta varg men om den/de sedan stannar kvar i området som är tilltänkt är ju en annan femma.
slut citat.

Det är självklart att jag har stor förståelse för människan som givetvis också ska gå i första hand men att skrämma upp folk med att vargen tar barnen som ska till skolan är ju bara löjligt. Vargen är skygg.
Sedan har även många föreslagit att bl a samerna skulle få bidrag till stängsel och en flytt med vargen skulle också lösa de flesta problemen.

Tyvärr är det ju så pågen att en del tål helt enkelt inte vagen och då ska den utrotas.
//Sanna

Aha så det var med brillor även på bion????
Jag trodde att de uppfunnit enbart filmens konstruktion till 3D.
Nåja se den ska jag i alla fall.

Trevlig helg med dig nu också och hitta på något skoj. Det ska jag! :))

http://sancha.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

29 januari 2010 19:53

Häftigt med filmen, tänk att Tomelilla har en sån bio, det är ju suveränt.
Håller för övrigt med Sanna till varje ord.

http://mj.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linblomman

29 januari 2010 21:49

Visst fick man sig en tankeställare när man såg filmen. Jag tyckte den var helt underbar, men kanske i längsta laget. Tyvärr såg jag den inte i 3D. Trevlig helt!

 
Linblomman

Linblomman

29 januari 2010 21:51

Naturligtvis ska det vara TREVLIG HELG. Fingrarna slant lite.

http://vfza

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards