Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Åke Johnson - 29 januari 2010 16:47

  

I går travade vi iväg till bion.

Förväntningarna var minst sagt stora, både på själva filmen och 3D.


Först, jag blir alltid imponerad av ljudet. Jag tror det heter Dolby Digital THX. Maffigt.

Bion kör alltid en trailer före varje film för att liksom presentera bions ljudkapacitet. Vilka resurser.


Ridån gick upp. Vi vart uppmanade via bioduken att sätta på oss de speciella glasögonen som vi fick när vi lämnade biljetten till vaktmästaren.

Nu vart även bilden maffig. Med ens satt man liksom mitt i händelsens centrum. Vilket djup, vilka scenerier.

Tekniken är fantastisk, filmens scenerier är fantastiska, storyn så där, måste jag ändå säga. Men smaken är ju olika. Filmen är absolut sevärd, om inte annat än för 3D.

Men, jag tyckte ändå att filmen var i längsta laget, 2,35.


Jag ska inte berätta något om filmens handling, men en sak kan jag säga, filmen har många bottnar, något för oss människor att tänka på 2010.

Nä, jag törs mig inte på någon djupare recension som Fredrik Sahlin skulle kunna. Men å andra sidan så är jag helt säker på att hans och min smak är helt olika.



Av Åke Johnson - 29 januari 2010 13:49

Fredag nu igen, jaha, vart tog den här veckan vägen då ?

Eller är det en dröm.

 

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards