Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 28 september 2009

Av Åke Johnson - 28 september 2009 08:07

Det är roligt när jag får kommentarer på mina politiska inlägg.

Många "nya" läsare dyker upp då, Tackar för det !

Vi människor tänker olika, vilket är tur. Hur skulle det se ut annars. Med mina politiska inlägg så har jag valt att godkänna dom först, nu på senare tid. Av ett skäl. Jag gillar inte personangrepp. Jag tycker man skall hålla isär person och sak/ handling/åsikt. Icke rumsrena kommentarer tycker jag heller inte om, så det så ! De hör inte hemma i min blogg i alla fall.


Hur man stoppar Sverige Demokraterna. Ja, säg det ? Mina åsikter i de två senaste politiska inläggen hade ingen ambition att komma med förslag på det. Visste jag hur det skulle gå till så presenterade jag det för min lokala politiska partigrupp först.

Men en sak tycker jag, de etablerade riksdagspartierna borde debattera med dom !


Vad jag vill belysa i mina inlägg är hur sd agerar hur många Svenskar resonerar. Min oro är mer än väl befogad, jag lovar !


Vad jag menar är att invandrarpolitiken skall ändras så att det fungerar för alla parter. Som det ser ut nu i dag och tidigare så gynnar det sd.

Att redovisa vad invandringen kostar tror jag skulle vara bra. Jag tror faktiskt att det inte kostar så mycket pengar som medelSvensson tror.

Däremot är jag övertygad om att ”problemen” i t ex Rosengård, kostar Malmö kommun mycket pengar och resurser.

Jag håller med Moderaterna om att invandrarna måste flytta till den ort där jobben finns och kommunen är skyldig att ta emot.


Tack än en gång för alla kommentarer.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards