Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Vad ska det bli av mig när jag blir stor ?

Av Åke Johnson - 26 september 2009 08:54

 

Husse säger att jag skall bli en lydig hund. Därför åker vi till någon sorts skola för att jag skall lära mig en kväll i veckan.

För ettan kallar jag det, valpkurs säger husse och matte. Sånt sätt va, valpkurs. Jag känner mig ganska stor nu.

Jag kan minsann lite av varje. Jag kan sitta när dom säger sitt. När dom ropar mitt namn så kommer jag till dom.

Dom vill att jag skall gå på husse o mattes vänstra sida hela tiden, ja nästan hela tiden i alla fall. Men se de vill inte jag för det är tråkigt att inte få springa kors o tvärs och sniffa.

Men lyder jag när jag gör något bra, så får jag en godis. Självklart försöker jag göra mitt bästa, för godis vill jag inte missa.

 

Jag har många kompisar i min klass. Jag och en tjej är minst, resten är större vovvar. Men vi ska nog visa dom att storleken har ingen betydelse. Det säger husse i varje fall.

   


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

26 september 2009 11:01

Du har verkligen berättarförmåga och känsla för det. Lite som en saga om en fin hund. Fina bilder också.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

26 september 2009 12:01

Aaaawww, lille Hugo! Det är inte lätt att vara liten. Men du är jätteduktig!

Fint berättat och illustrerat, Åke! :-D

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

26 september 2009 16:13

Vad heter kursen där hundar får lära sig skriva blogg?
Vad duktig han är Hugo! (även på valpkursen)
Lovar att fortsättningsvis se upp med vänster o höger!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

26 september 2009 22:22

Näe husse din har rätt och storleken har ingen betydelse....hehe.
Det blir nog ordning på dig också en vacker dag ska du se med de förutsättningar du har i skolan och allt. Fint värre.

Ju snällare man är dessto mera godis vankas det ju och det vet ju jag som är lite större än dig....alltså äldre i alla fall.
Skoj att snacka med dig och själv heter jag Chabo och hänger här en hel del...hehe.

Vi hörs Hugo!




http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards