Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Åke Johnson - 4 september 2009 16:55

Vi människor är riktiga vanedjur.

Vi skall äta på vissa tider. Sova lika så. Helst skall arbetet börja samma tid varje dag och sluta vid ett visst klockslag.


Vanans makt, finns det något som heter. Men går vanan över i tvång, ja då tror jag att det ändå är farligt.

Människor som är mitt i livet, med det menar jag, kanske har fru/man å barn, jobb, fritidsaktiviteter o s v. Man kan tycka att allt det där borde ta all tid.

Men det är väl ändå så att intresset för något, va det än må vara, så finns det tid även för det.


Jag beundrar alla som lägger ned timmar av jobb i veckan för idrottsföreningen, föreningslivet o dyl.

Men, något har hänt de senaste 10 åren. Allt mindre ställer folket upp för ideell verksamhet, Varför?

Har aktiviteterna bytts ut mot något annat, eller kan det vara så att på dessa 10 år så tycker man, nu har jag gjort mitt ? Återväxten = 0. Varför?


Det måste uppenbarligen vara något annat som tilltalar i dag, än för 10 år sedan, Jag undrar :


VAD KAN DET VARA ?

Av Åke Johnson - 4 september 2009 09:32

 Fredag denna härliga dag, en av veckans pärlor.


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards