Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Socialdomokraternas manifest i kyrkovalet 20/9 2009.

Av Åke Johnson - 27 augusti 2009 07:56


FRIHET.


  • 1.Prioritera dop. Konfirmation, vigslar och begravningar !



  • ¤ Förena goda kyrkliga traditioner med människornas egna önskemål.


    ¤ Respektera vars och ens livssituation och relation till kyrkan.


    ¤ Utforma system för att kvalitetssäkra alla kyrkans högtider.


  • 2. Välkommna samkönade par att gifta sig i Svenska kyrkan !


  • ¤ Låt begreppet äktenskap omfatta såväl samkönade som särkönade par.


    ¤ Garantera allas rätt till kyrklig vigsel i den egna hemförsamlingen.


    ¤ Utbilda de anställda och förtroendevalda i HBT-bemötande.


  • 3. Hålla Sveriges alla kyrkor öppna och välvårdade !


  • ¤ Markera att kyrkorna är hela folkets – och därmed också statens – angelägenhet.

    ¤ Framhåll att varje medlemsutträde ökar risken för att kyrkorna skall förfalla.

    ¤ Utveckla nya former av lokalt engagemang för hembyggdens kyrka.


    Det här är grunderna i manifestet under rubriken Frihet. I morgon Jämlikhet.


    Bilden nedan, bollkryss. 

     
     
    GladaKatarina

    GladaKatarina

    27 augusti 2009 11:02

    Utmärkt!

    http://gladakatarina.bloggagratis.se

     
    Magnus

    Magnus

    27 augusti 2009 15:37

    :) ja du. Jag säger ingenting...

    http://mj.bloggagratis.se

     
    Sanna

    Sanna

    27 augusti 2009 20:57

    ...men vad sjutton min bollkryss står ännu i knopp.
    Ska ta en bild sedan när den slagit ut och ska jag vara ärlig så vet jag ännu inte färgen på den.

    Nu har jag läst igenom "frihet" och håller ju personligen inte med om några punkter men det är en bisak. Vad kommer imorgon då?
    ...väntar! *ler*

    http://sancha.bloggagratis.se

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

      Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

    Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

    Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

    Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


    Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

    Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

            Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

    Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

    Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

    Presentation


    Skånepågen
    En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

    Fråga mig

    9 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10
    11 12
    13
    14 15 16
    17 18 19 20 21
    22
    23
    24 25 26 27 28 29 30
    31
    <<< Augusti 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS


    Ovido - Quiz & Flashcards