Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Åke Johnson - 12 augusti 2009 21:38


Apropå kalsonger :


Kalle kommer hem från skolan med andan i halsen.

-Mamma, mamma, i morgon skall vi ha sexualundervisning i skolan så då måste jag ha rena kalsonger.

Mamman plockade fram rena kallingar till dagen därpå.


Kalle kommer hem från skolan och ser lite moloken ut.

-Nå Kalle, hur var det i skolan i dag och sexualundervisningen och de rena kalsongerna.

-Ä, det blev ju bara teori.


Det skall läras i tid.

Av Åke Johnson - 12 augusti 2009 07:52


Bakom varje framstående man finns en framstående kvinna. Så måste det vara, apropå mitt inlägg i går bl a.

Hur ofta är det inte som man säger, O vad fint du har gjort det här. Kan vara precis vad som helst. Vi står vid ett vackert hus som mannen renoverat själv. Men kvinnan då som servat med mat varit hantlangare, kanske hjälpt till på många vis. Men kommentaren är ändå, O vad duktig DU är. Vet inte om detta möjligen också är en generationsgrej.


Kommer ihåg min egen far som ofta sa, mitt hus, min, bil o s v. Nu vet jag att han menade våran, men talesättet var alltid detsamma, mitt.


En lite historia på ämnet.


Kvinnan sa : Det heter vårat hus, våran bil. Allt är ju vårat, eller hur?

Mannen : Jo, så är det ju, jag skall komma ihåg det.

En dag gick mannen och letade efter något i huset. Han gick ut och in från rum till rum.

Kvinnan: Vad letar du efter, älskling.

Mannen: Våra kalsonger.


Vissa lär sig snabbt.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards