Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Åke Johnson - 9 augusti 2009 20:32

I dag har det varit sommar igen. Undrar hur länge det här ska hålla i sig.


Vi har en så kallad allmänning i vårat villaområde. Den klipps och sköts av oss som bor i området. Det är gräsytor mellan husen mot våra innergårdar.

Den här veckan var det min tur. Inget betungande, tvärtemot ganska kul. Träffar ibland någon granne och pratar med. Slänger en glosa.


Jag undrar om jag inte skall anmäla mig till en SFI kurs. Ibland kan Österlendialekten vara svår. SFI är Skånska för invandrare, inget annat i detta sammanhang.


Sill lunchen blev jättelyckad. Tänk så många olika sorters sillar det finns. Gästerna blev i vart fall mätta o jag med för den delen.


Nu börjar en ny vecka med bara nya möjligheter. Snart är det upptakt för kyrkovalet, undrar om jag blir invald.

Påminner er som läser detta, gå och rösta även på det här valet.

Kan vara betydelsefullt vilket parti man röstar på även här. Mera för den kommun du bor i. Hur kyrkan skall arbeta med olika frågor. Inte bara religiösa. Ta alla dagis, lekis, ålderdomdhem som drivs i kyrkans regi bar för att nämna några saker.

Ha en skön vecka.



Av Åke Johnson - 9 augusti 2009 08:59


Vilken helg vi har. Rena högsommarvärmen.

Inte läge att sitta inne och skriva i bloggen. Får se om det kan bli något inlägg till kvällen.


I dag silllunch med goda vänner och gräsklippning. Söndagen är räddad.


Bilden nedan, Kronovall slott, vinkällaren.

Information hur man framställer vin.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards