Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Åke Johnson - 17 juni 2009 18:20


Nä nu packar vi husvagnen.


Nu skall Ivö camping besökas på Ivön.

Till Ivön tar man Skånes ända vägfärga. En så kallad kabelfärga. Den manövreras med två kablar som är spända mellan fastlandet och ön. Här skall vi fira midsommar. Ett besök på Bäckaskogs slott blir det också som dock ligger på fastlandet. Men färjan går var tjugonde minut, så det blir inget problem.


Ivön har jag aldrig besökt tidigare så det skall bli kul. Nu skall pågen ut på upptäcktsfärd. Vi får se om det blir några nya intryck att skriva om.

Men med all säkerhet blir det så. Skåne har så mycket att ge, se och höra. Men det kanske alla landskap har på sitt sätt. Men för mig är Skåne något speciellt med många olika vyer. Slättlandskap, skogar, åsar, insjöar, havet mm mm.


Är det inget som jag saknar från Sthlms horisont och Uppland. Naturligtvis är det så, skärgården.

Men vem har sagt att man skall få allt.


För övrigt tror jag inte Saab arbetarna kan känna sig lugna även om en köpare finns.

Om köpet nu skulle gå igenom så tror jag inte att alla på bandet får jobb.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards