Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Åke Johnson - 13 juni 2009 09:48

Vad skriver man om i dag då.

Vädret som ingen är glad över, talade jag om i går.

Regnet föresten gav 20 mm på en dag. Inte så dåligt.

Denna dag skulle enligt SMHI bli lite bättre. Men, flera skurar har passerat redan som jag sett och märkt av.


Läste i DN i dag om Saab,s nya tilltänkta ägare. En liten biltillverkare i Ängelholm. Hur i hela friden skall detta företag få Saab på fötter. Jag vet inte vad jag skall tro.

Senaste bilen de byggde kostade 750 000 Euro. Men tydligen så går dessa affärer inte riktigt ihop, de heller. Fortsättning lär följa.

En hel fabrik, många många bilarbetare i Trollhättan går och väntar och hoppas.


Såg att på vår eminenta biograf skulle man ge La Boheme i repris den 27/6 från Metropolitan. Nu skall jag baske mig försöka att få några biljetter.

Min älsklingsopera, min älsklingskompositör. Hoppas nu att merparten av de intresserade såg den förra gången. Jättesvårt är det att få biljetter i vanliga fall.


Ha en skön helg där ute, med eller utan regn.


Bilden nedan är från vår fina biograf.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards