Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Åke Johnson - 28 maj 2009 19:23

Jag uppskattar verkligen det så kallade campinglivet.

Nu har jag bott i husvagnen en vecka. Såg en tidning som heter ”Ett friare liv”. Jovisst, den handlade om camping, husvagn och  husbil. Nog är tillvaron friare allt, med husvagnen.


Nåväl nu är jag i Göteborg. Resan från Närke gick bra. Blåsigt i dag med och regnskurar. Men Götet bjuder på sol. Härligt.

I morgon blir det spårvagn. Ett måste när man är i Göteborg, tycker jag. Turist som jag är, vill man ju se lite av stan även om jag varit här många ggr. Men som allt annat förändras även den här staden.

Ett besök på Botaniska Trädgården är ett annat måste.


Vi tog in på Lisebergsbyn Kärralund. En jättefin anläggning för husbils och husvagnsfolk. De har också hotell, vandrarhem och stugor.

Men det blir allt dyrare för varje år. Eller som en granne sa på campingen, snart kommer det upp i rätt pris. Ja, man kan tolka det som man vill.


I morgon tar vi spårvagnen.



Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards